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L’Amour, vu par Jacquemus: Retour sur le défilé

par Olivia Boudot-Phang

21 juillet 2020

Pour présenter sa collection printemps-été 2021, Jacquemus plonge son défilé dans les champs de blé.

Hymne à l’Amour, ambiance champêtre, les robes se sont suivies le long des champs de blé. Teintes douces et légères, du blanc, du crème, bohème. Des coupes plus structurées, noir, jaune, bleu. Toujours en douceur, dans l’air du temps, aux influences estivales.
Les allures poétiques et élégantes, tout en finesse, ont défilé sous les yeux d’une poignée d’invités. Covid oblige, le show s’est orchestré dans le respect des mesures restrictives. Cela n’aura pour autant rien amputé à la signature du designer, romantique et pleine de sensibilité.
L’AMOUR, est dans le blé.

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SUMMER 2021

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De quoi s’inspirer pour nos looks d’été

Naturelles, épurées, les mannequins représentaient l’âme romantique du défilé. On a vu des chignons, des cheveux wavy, comme on les aime l’été à la sortie d’une baignade.
De la légèreté en toute simplicité.

Cet été, l’honneur est au bohème, des coiffures décontractées, des coupes décomplexées. On use et on abuse des teintes claires, des camaïeux de blanc, de beige. On souligne notre port de tête d’un délicat collier ou d’une paire de boucles d’oreilles asymétriques.

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"As an idea for this collection, L’Amour began as something different. I imagined people gathered together celebrating love. Alexander Ekman’s choreography of wheat tossed passionately through the air. Emir Kursturica’s film, Time of the Gypsies with its enchanting realism. These scenes of ceremony large and small. But what’s so beautiful about L’Amour is how it can endure—sometimes even grow stronger—in the absence of people being together. Not long after my team was separated from each other, we were all in our homes feeling the desire to work, and a new vision of the collection emerged. We became a human chain, every step of the creative process executed with love. In fact, every decision I make concerning JACQUEMUS is motivated first by love and common sense. It’s why we shifted to a more sustainable rhythm last year, with two shows combining menswear and womenswear, held in January and June. This decision ended up saving us this season, since we had received all our fabric orders ahead of the confinement. Deciding to go ahead with our usual collection schedule and with a show is at the heart of our visual identity, our commercial strategy. With this smaller collection, presented mainly to our family and friends, we bring our interior worlds out into the open, interpreting the humble fabrics and objects we live with that have their own poems to tell. Within the home, L’Amour reveals itself in small wonders. Separate but collectively, we realized that the home is a place of endless inspiration. These impressions are what I wanted to recreate in this setting today, where we have been fully sensitive to the circumstances. My team has put in an enormous effort these last few months, and I am so grateful that we arrived here, that we are gathered together in the end. For me, it is important for people to see that a true celebration of L’Amour is universal." Simon

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Maquillage léger, chignons décoiffés, laissons s’exprimer l’esprit de liberté et sensualité.

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